본문 바로가기
프로그래밍/Unity

What is the difference between a thread and fiber?

by 뽀도 2015. 6. 4.

[ 출처 : http://stackoverflow.com/questions/796217/what-is-the-difference-between-a-thread-and-a-fiber ]


fiber에 대해 구글링을 하다가 좋은글을 발견했다.


간단히 설명하자면 (사실은 해석)


Threads use pre-emptive scheduling, whereas fibers use cooperative scheduling.

쓰레드는 우선권을 가지는 스케쥴링이고, 파이바는 협동적인 스케쥴링을 한다.


Threads are scheduled by the OS (pre-emptive). A thread may be stopped or resumed at any time by the OS,


but fibers more or less manage themselves (co-operative) and yield to each other. 


That is, the programmer controls when fibers do their processing and when that processing switches to another fiber.


진짜 간단히 말하자면 쓰레드는 os에 의해 관리되고, 언제든지 멈추거나 쉴수 있다고 OS 때문에 

그러나 파이버는 좀더 관리가 용이하며 yield 한다 서로를 ㅋㅋ


You can also mix threads and fibers, which gives rise to the problems faced by both. Not recommended, but it can sometimes be the right thing to do if done carefully.


쓰레드와 파이바를 섞어서 사용할수 있지만 그닥 추천하고 싶지는 않고, 문제가 발생 할 수 도있다.

하지만 사용에 주의를 한다면 때때로 좋은 방법 일 수 도 있다.



반응형

'프로그래밍 > Unity' 카테고리의 다른 글

StreamReader 클래스  (0) 2015.06.09
[c#] Base 키워드  (0) 2015.06.08
Interlocked 클래스  (0) 2015.06.04
[c#] 속성 : property  (0) 2015.05.28
IDisposable 인터페이스  (0) 2015.05.28

댓글